Kontaktpersoner

• Hans Olof Viberg – Ordförande Boulesektionen, allmän information, 070-520 39 00

Diana Lind – Tävlingskommittén (extern), 073-677 57 30

Mejladress: boule.uddevalla.sk@gmail.com

Hyr en Boulehall

Uddevalla Boulehall, Junogatan 7 (under Bowlinghallen) drivs av Boulealliansen, som består av Aktiva Seniorer, SPF Viken och Uddevalla SK. Hallen finns att hyra för föreningar, skolor, företag och enskilda personer. Man kan hyra hela hallen eller bara en bana, efter överenskommelse.

Pris: 100 kr p/p för en 2 timmars period.
Minimipriset 500 kr/timme för grupp om minst 10 pers.

För bokning och information
Hans-Olof Viberg tel: 070-520 39 00
Hjärtligt välkomna!

För medlem

• Välkommen att bli medlem i Uddevalla SK Boule!
    Vi tar gärna emot nya medlemmar, både vana boulespelare och nybörjare.

Boule är en sektion under Uddevalla Skidklubb (USK). Uddevalla Skidklubb i sin tur är anslutna till Svenska Bouleförbundet.

USK ingår i en Allians tillsammans med Aktiva seniorer och SPF Viken. Tillsammans hyr de träningshallen på Junogatan 7. Här finns både inomhus och utomhus banor.

Vi tränar måndagar och onsdagar mellan 17.00 – 19.00.
    Tisdagar 17.30 – 20.00, finns möjlighet till extra träning för de som är intresserade av att tävla.

När vi tränar inomhus betalar vi  för närvarande 30:-/person och träningstillfälle. Detta för att täcka hyran för tävlingslokalen.

Utomhus spelar vi från början av maj till slutet av september. Vid otjänlig väderlek spelar vi inomhus även på sommaren och betalar då 20:- per tillfälle.

Underhåll av banor, lottning och städning, i samband med träningar och tävlingar hjälps vi alla åt med, allt efter bästa förmåga.

Varje medlem betalar för närvarande 250 kr i årsavgift till USK:
    bankgiro 5861-9990, med namn, personnummer och adress. Skriv ”Boule”.

Vill man ha tävlingslicens tillkommer årligen licensavgift med för närvarande 300:-. Om man inte löst tävlingslicens tidigare eller inte haft tävlingslicens de senaste tre åren betalar man en introduktionslicens på för närvarande 100:-.

BRA ATT VETA

–      Både när vi tränar och tävlar går vi efter Svenska Bouleförbundets regler.

–     Vid tävlingar har vi i möjligaste mån enhetlig klädsel d.v.s. klubbtröja med emblem. Medlemmarna betalar själva sina tränings- och tävlingskläder. OBS! Inga öppna skor (typ sandaler).

–     Vi hjälps alla åt allt efter bästa förmåga